Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych
W przypadku gdy realizacja usługi reklamowej jest uzależniona od procesu walidacji, w ramach którego uzyskiwane są ostateczne informację mające bezpośredni wpływ na wynagrodzenie, obowiązek podatkowy będzie powstawał na zasadach ogólnych z chwilą wykonania usługi, tj. w momencie zakończenia procesu walidacji. W konsekwencji, faktura dokumentująca tę usługę powinna zostać wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została wykonana.
Takie stanowisko potwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidulanej z 20 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP4-3.4012.8.2023. 2.IG), dotyczącym sprawy, w której wnioskodawca świadczył usługi na polskim rynku e-commerce.
Stan faktyczny
Działalność wnioskodawcy polegała głównie na budowaniu i utrzymaniu sieci afiliacyjnej, czyli zapewnianemu odpowiedniego zaplecza technicznego reklamodawcom i wydawcom, w celu realizacji procesu reklamy w Internecie. W związku z tym, działał on w charakterze pośrednika, pomiędzy reklamodawcami szukającymi różnych form reklamy w Internecie, a wydawcami, którzy dzięki zamieszczaniu produktów reklamodawców na swoich domenach internetowych otrzymywali od reklamodawców stosowne wynagrodzenie. Wnioskodawca organizował cały proces, polegający głównie na kojarzeniu ze sobą reklamodawców oraz wydawców, a jego wynagrodzenie zależało od osiągnięcia określonego efektu końcowego. Efekt ten był osiągnięty, kiedy w związku z przekierowaniem z domeny internetowej wydawcy bezpośrednio na stronę internetową reklamodawcy doszło do zakupu produktów lub w przypadku udostępnienia przez klientów własnych danych personalnych w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta